...praktijkcase Schwartzmans

praktijkcase Schwartzmans

Schwartzmans totaal facilitair leverancier

Logitrade heeft onlangs bij Schwartzmans in Waalwijk, groothandel in reinigingsmiddelen voor professioneel gebruik, volgens het principe Voice2Color geleverd. Schwartzmans Waalwijk praktijkcase Logitrade

Schwartzmans heeft karren aangeschaft in combinatie met ‘top-SPEECH Lydia®’, de onder groothandelsbedrijven populaire techniek voor spraakgestuurd orderverzamelen.

Het magazijn bestaat uit een hal voor de algemene handelsartikelen en een separate ruimte en een brandwerende kast voor opslag van brandgevaarlijke schoonmaakproducten. De magazijnmedewerker neemt de kar mee op zijn ronde door het magazijn.

Batchpicken met Voice2Color via LogitradeOndernemer William Schwartzmans zegt daarover: ‘We gebruiken Lydia® voor al het orderverzamelen. Grotere orders verzamelen we gelijk in een rolcontainer, de kleinere gaan op de pickkar. Die kar heeft vijf etages, voor elke klant één. En om het onderscheid duidelijk te maken heeft elke etage een kleur gekregen. Lydia® vertelt de magazijnmedewerker welk artikel moet worden gepakt en noemt de kleur van de etage. De magazijn-medewerker herhaalt de kleur als hij het artikel op de kar legt.’

 

De aanpak biedt Schwartzmans de nodige voordelen. Het tegen gaan van fouten is een belangrijke. ‘We hebben hier ook balieverkoop. Op het moment dat een klantSpraakgestuurde opdrachten met Lydia via Logitrade binnenstapt, onderbreekt een magazijn-medewerker zijn werk (zet Lydia® op Pauze) en bedient de klant.
Was hij met een bestelling bezig, dan legde hij voorheen dan de orderverzamellijst op de plaats waar hij eindigde en ging een tijd later weer verder. In de praktijk werd dan gemakkelijk wel eens iets vergeten en dan moest hij, als de klant al voor de balie stond, het alsnog ophalen.’


Volgens Schwartzmans voorkomt Lydia® ook fouten die toe te schrijven zijn aan automatismen. ‘Als medewerkers weten wat een klant heeft besteld, dan pakken ze gemakkelijk iets dat die klant altijd bestelt. Nu pakken ze alleen artikelnummers van een opgegeven locatie. Voor wie, dat wordt later duidelijk bij het klaarmaken van de zending.’
Duidelijke conversatie met Lydia via Logitrade

Schwartzmans bedient z'n klanten in de regio met eigen vervoer.
Dus behalve de kwaliteit tijdens het orderpicken ook de directe aandacht bij de klant, tijdens het afleveren.



 


Hij hoort op zijn headset wat hij op een locatie moet pakken en hoeveel hij van dat artikel moet pakken. Nadat hij een bevestiging heeft ingesproken, krijgt hij een kleur te horen waarin het artikel moet worden weggelegd. Zo maar twee "lijnen" uit de conversatie tussen Lydia® en de orderpicker.

 

De karren bestaan in verschillende uitvoeringen, gebaseerd op batchpicking, het verzamelen van vooral de kleinere, orders tegelijk. Logitrade-directeur Mäkel zegt dat de keuze van het concept helemaal afhankelijk is van het aantal orders, de orderlijnen, de grootte van de artikelen, het aantal stuks per orderregel, de inrichting van het magazijn en de persoonlijke voorkeur van de ondernemer of logistiek manager.

‘Kies je voor kleuren, dan is de investering relatief laag, maar dan is het picken beperkt tot de zes primaire kleuren, of wel zes orders. Voice2Color via Logitrade
Mäkel voegt er aan toe dat de grote voordelen van batchen op deze manier zijn dat men sneller, slimmer, efficiënter maar ook met hetzelfde aantal mensen meer orders kan verwerken. Door deze toepassing is géén inleertijd benodigd en zijn de processen flexibeler op te schakelen. Mäkel sluit af met de opmerking dat uiteindelijk de terugverdientijd van de investering in een zo’n kort mogelijke periode gerealiseerd kan worden. Waarbij de kwaliteit met sprongen vooruit gaat en de klanttevredenheid zal toenemen.


 
Voor meer informatie over deze praktijkcase kunnen wij u nader informeren.
Tel +31 (0)413 747 183 of per e-mail
info@logitrade.nl