...praktijkcase GEPU

praktijkcase GEPU Utrecht

 




De tevredenheid van de klant staat centraal

Als groothandel voor horeca en grootverbruik levert Gepu al sinds 1981 een zeer breed assortiment van ruim 20.000 food en non-food artikelen aan restaurants, cafés, kantines, sportverenigingen en cateringbedrijven. De klanten kunnen zelf kiezen of ze ter plekke in de winkel inkopen of de goederen liever online bestellen en tot achter de deur laten afleveren. Het bijzondere bij GEPU is dat de klanten en de orderpickers, die de online bestellingen samenstellen, gebruik maken van dezelfde winkelruimte en dezelfde schappen. Om het werk van de orderpickers gemakkelijker te maken en om de klant tijdens het winkelen niet te storen, maakt Gepu sinds de zomer van 2010 gebruik van het spraakgestuurde systeem voor orderpicking topSPEECH-Lydia®. Volgens Wilbert van Putten, directeur bij GEPU, zijn de doelen die bij het invoeren van het pick by voice-systeem gesteld werden ruim gehaald. “We hebben gezocht naar een oplossing om orderpicking gemakkelijker te maken en het tegelijkertijd ook te verbeteren. Met topSPEECHLydia ® hebben we heel duidelijk een geschikt systeem voor onze doelstellingen gevonden.”

 

Pick by voice in plaats van papierGEPU Pick by Voice van Lydia via Logitrade

De aanzienlijke stijging van het aantal online bestellingen ten nadele van directe verkoop, was voor GEPU aanleiding om de samenstelling van de leveringen en de daaropvolgende bezorging onder de loep te nemen. Orderpicking met een leveringsformulier in de hand en ook de daaropvolgende controle van de uitgaande goederen via scan bleken niet meer van deze tijd en bovendien inefficiënt.

Bij de beslissing om een innovatief en efficiënt systeem in te voeren, viel de keuze op het pick by voice-systeem topSPEECHLydia ®. In plaats van orderpickdocumenten hebben de medewerkers nu een klein mobiel computertje bij zich. Alle belangrijke informatie, zoals de locatie van de artikelen en de bestelhoeveelheid hoort de orderpicker via zijn headset. Reeds uitgevoerde werkstappen kan hij ook met zijn stem invoeren.

 

Met Lydia® alles onder controle

Ook de betrouwbaarheid van de leveringen is met topSPEECH-Lydia® aanzienlijk verbeterd. Als een artikelplek helemaal leeg is, spreekt de orderpicker dit in en de nieuwe aanvoer wordt meteen in gang gezet. Ook voor de teamleider biedt topSPEECHLydia ® meer transparantie. Want de elektronische weergave van de actuele status geeft ook heel precies de werkelijke status van de opdrachtverwerking aan. Hierdoor kan hij de personeelsbezetting beter in de hand houden.

 GEPU Pick by Voice van Lydia via Logitrade 














Aantoonbaar succesvol

Bovendien kon Lydia® met haar sympathieke, natuurlijke stem de verantwoordelijken bij GEPU absoluut verleiden. De orderpickers horen bij elke pick een stem die de precieze artikelomschrijving voorleest. Synthetische spraaksystemen falen hier altijd bij gecompliceerde beschrijvingen van internationale delicatessen. Dankzij de duidelijke uitspraak van de artikelnaam kunnen de medewerkers van GEPU ook in de winkelruimte feilloos orders picken, want hier liggen in tegenstelling tot in het winkelmagazijn tot wel 28 artikelen op één voorraadplek.


Bij elke temperatuur betrouwbaar

In non-food of food-gedeelte, in het versschap of in de diepvries, Lydia® is in alle hoeken van het magazijn een betrouwbare partner voor de medewerkers van GEPU.

 Wilbert van Putten van GEPU over Lydia Voice van Logitrade

„Met pick by voice hebben we de kwaliteit en de efficiëntie van ons order picking systeem aanzienlijk verbeterd.“

(Wilbert van Putten, directeur Gepu)





Sector: Groothandel voor horeca en grootverbruik

 

Locatie: Utrecht, Nederland

 

Toepassing: Orderpicking

 

Successen:

Ø  Verbeterde overzicht van de gegevens

Ø  Vereenvoudigde werkprocessen

Ø  Aantoonbare kwaliteitsverbetering

Ø  Aanzienlijk verbeterde efficiëntie

Ø  Hogere klantentevredenheid


zie nog meer praktijk voorbeelden met Lydia

Meer informatie over deze praktijkcase?
Bel met ons per telefoon (0413) 747 183
of mail naar
info@logitrade.nl  
GEPU Pick by Voice via LogitradeGEPU Pick by Voice via Logitrade